" Dare To Dreams. I am Your Dreamcatcher. "

homeaboutlinkiestutorialfree page















owner

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.

CBOX

Replace wth your cbox code

ARCHIVE



CREDIT

© 2013 - Skins by IKA. thanks to Adila, Mayra, hanie & fiqa for the other codes and stuff. do tell me if im not credit yours. dont remove the credits. *peace*
M U B T A D I
written by ika at Wednesday 5 March 2014 & got 0 Comments

Salam 'Alayk.

Bismillahirrahmannirrahim. 

Hai hai. 

Nak cerita sikit pasal sorang mamat ni yang sentiasa ada waktu aku senang dan susah. Nama diberi (dirahsiakan) nama panggilan MUBTADI. Mubtadi ni sebaya dengan aku. Tapi tapi tapi mamat ni banyak ilmu T^T. Alhamdulillah. Senanya jeles hurmmm. Mubtadi ni kan sentiasa bagi aku kata-kata semangat serious lah. Dia sering nasihatkan aku bila aku down and dia juga ada bila aku perlukan seseorang untuk dengar luahan masalah aku. Dia seorang sahabat yang aku sayang kerana ukhuwwah. 

Nak tahu cane kitorang kenal? Kitorang kenal dari WAD PLUS 2 wuuuuu kk. Mubtadi yang add aku dulu haha. Oklah, siapa yang kenalkan kitorang? Of course lah budak kecik Fiqah FBS tu =='. Lawakk k haha. Mubtadi tanya aku sakit apa lol. Memula nak tak nak layan dia >.>. K maaf Mubtadi haha. Pastu bila ceghita dengan Mubtadi aku rasa lega T-T. Then lelama tu aku rapat dengan dia. Time masuk sepital haritu dia chat dengan anak buah aku anak kakak sedara aku and kawan sepermainan aku lah. Icad tu poyo je haha. K part ni malas nak cerita biar aku, Mubtadi dengan icad je tahu haha.. Neleh cerita lelebih :p. 

Aku cerita kat Mubtadi cane aku kat sepital haritu haha. Dia gelak je -.-. Yelah mana taknya aku citer kat dia yang aku kat sepital pergi pow doc dengan akak-akak and abang-abang nurse. Hurm terlebih vitamin aku ni takpelah.  Time dekat sepital dulu aku suka tidur lambat dia lah teman aku pahtu dia buat usrah. Dia suruh aku dengar. Ahaa. Syukran deh atas ilmu tu.

Haa ni nak gtau pasal dia ni dia suka ajar aku benda-benda ilmiah. Jujur aku cakap aku bersyukur dapat sahabat macam dia. Sebab dia tak kisah share ilmu dengan aku. Dia tak lokek ilmu lah. Hurm T-T. Thanks oi jadi sahabat Fyka. Ada masatu dia ajar bab tasawwuf. Hurm kekadang aku blur-blur ayam jugak lah. Tapi bila aku dalami dekat tempat yang betul baru aku faham apatu tasawwuf yang Mubtadi ni dok ngajar aku. Wuu syukran.

Mubtadi ni dia suka buat ayat fefeling sedih. Nyampah juga rasa nak tampo hahaha. Tapi terhibur ler sebab ayat dia lawak kadang-kadang -.-. Tapi bila dia takdo sunyi deh sebab bila kami borak-borak then selitkan ilmu. Alhamdulillah. Syukran T-T.


  
Ni lah kata-kata semangat dan ilmu yang dia suka share. 






Ada lagi. Tapi cukup lah aku tunjuk yang tu je kut ^.^.


Haa ni kata-kata dia tentang ukhuwwah. Allahu. Syukran Mubtadi T^T. Fyka ingat lagi ayat ni haa. 



:).
 
Jazakallah kheir Mubtadi. 
 



Post a Comment