" Dare To Dreams. I am Your Dreamcatcher. "

homeaboutlinkiestutorialfree page















owner

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.

CBOX

Replace wth your cbox code

ARCHIVE



CREDIT

© 2013 - Skins by IKA. thanks to Adila, Mayra, hanie & fiqa for the other codes and stuff. do tell me if im not credit yours. dont remove the credits. *peace*
A I F A
written by ika at Thursday 6 March 2014 & got 0 Comments




A I F A : Anis Hanisah, Iylia Farhana, Nur Fatin, Nur Afiqah


ANIS HANISAH



Hai hai. Salam Alayk :D.

Anis Hanisah? Ok lah nama di beri memang sodap ya dak? Anis Hanisah Binti Arbi. Anis ni kak yong aku hiks. Sebab dia lahir duluuuuu. Bulan Februari dia lahir ~.~. Anis ni kan dia suka membebel dengan aku T-T. Pai hati oh kak yong huh T-T. Tapi aku suka dengar dia bebel haha. Terhibur tau kalau dia membebel. Dia bebel dengan aku macam machine gun hahaha. psiung psiung T^T. . Panjang sangat muqadimah dia haha. Kadang-kadang penat nak dengar NekNis bebel :p. Ce cakap tu sikit2 je T-T. Huuuuuuu. Anis ni kan dia suka masak. Aku ingat lagi dia masak terung iban wuuuu terliur tau. Aku dengan Iylia cakap kat dia Anis post lah kat semenanjung. Pastu dia suka balas ayat canii " woi alam maya lah alam maya lah". "Anis tunjuk gambar  kat korang eh" and hummmm terliur tengok T^T. Sedap lak tuh ishhh. Dia masak apa lagi eh? Hummm banyak lagi senanya haha. Cita-cita dia nak jadi seorang cikgu atau pensyarah. Bittaufiq Wannajah sayanggs. 

Anis dengan aku ni kadang-kadang kitorang suka gaduh buat bunyi tengah makan  hahaha. Kitorang guna voice notes kat wassep  time makan and then Iylia pun join sekaki ngap ngap makanan juga. Hiks. Diorang ni jeles dengan aku hurm haha. Jeles sebab aku ni suka makan :p. Kadang-kadang time malam pun aku cari makanan. Lapar sangat haha. Iylia pun sama jugak cari makanan. Anis bila tahu kitorang makan en dia pun nak cari makanan juga. Eiii sibuk je neknis ni :p. Kitorang tahu lah anis jeles sebab kitorang ada makanan masatu hikss. Pastu dengar suara makan sorang-sorang then siap post lagi gambar makanan haha.  

Ahaaa. Ingat lagi masa handle usrah tu diorang lah tolong aku lepastu banyak silent reader hurrmm. Bila aku gertak sikit baru semorang muncul. At least gtau lah dulu sebab aku dah inform awal-awal kat diorang. Kuciwaaa sikit masatu. Huhuhu. Pastu aku ngadu kat Anis dengan Iylia tu yang tertubuhnya Group17 (AIFA). Kami bincang kat situ tentang usrah yang kami perlu share then bincang tentang masalah kami lepastu bincang isu agama yang kami tak faham dan kami juga rujuk dengan pakar ok. Alhamdulillah nasib baik ada ahli HM 3 ni pandai Hadith sebab dia belajar kat Alexandria. Now ambil perubatan. Hiks Syukran kak fifiy. Oklah, tu lah sikap bantu-membantu kami. Alhamdulillah. Aha, bila Anis buat usrah aku akan cuba join walaupun busy. Selalunya ayat-ayat aku secara spontan dan beri ayat-ayat Al-Quran dan Hadith yang sohih. Aku kurang gemar bila orang mengeluarkan Hadith yang tidak sohih dan sembang kencang macam dia tahu Hadith tu sohih atau idak. Ok semoga dapat hidayah. Kembali topik asal. Anis nii bantu aku uruskan GroupHM 3 sepanjang ketiadaan kak Salwa (cawa). Anis yang catit semua sekali. Dia jadi S/u lah untuk aku. Usrah apa yang kami nak buat,ada bahan tak,macam mana nak buat,siapa nak lead untuk rini hiks.

Anis ni dia minat Maher Zain haha. Haritu dia nyanyi lagu Barakallah. Aiceh haha. Pastu Iylia request lagu.
" Anis anis anis. Tolong lah nyanyikan lagu Sarawak hihihi. Lia teringin nak dengar. Bila Anis nyanyi memang slang Sarawak dia keluooo >< memang pekat lah haha. Tapi comel."
Hmm,tapi memang Anis,Iylia and Fatin ada bila aku rasa diri aku dalam kesusahan. Diorang sentiasa ada di hati. Semoga ukhuwwah kita hingga ke JannahNya. Biidznillah InsyaAllah. Alhamdulillah wa Syukururillah atas pertemuan yang Allah telah aturkan buat kita untuk jadi seorang sahabat yang sentiasa ada dikala susah dan senang. 

Sekian untuk Anis Hanisah Binti Arbi. Sayang Anis Lillahi Ta'ala. Uhibbuki Fillah Ila Jannah.   


****************************************************************************************

IYLIA FARHANA


Salam Alayk.

Hai hai haiii. Anyeong lol ahaha.

Tersebutlah kisah~

Iylia Farhana Binti Azmi. Kak Lang untuk adik fiqa hiks ><.

Iylia si cantik manis yang sering beri aku kata-kata semangat. Aku ingat lagi treadmark dia "isi minyak jap isi minyak jap" maksud dia, dia nak makan wuu. Kadang-kadang kitorang gaduh dengan Anis pasal mandi haha. Anis selalu suruh kami mandi awal. Wuuuuuu~. Masa aku dekat Arab haritu cuaca sana sejuk gilo. Depa kat Malaysia dah tengah hari yang aku pula baru nak muncul matahari -.-' Anis suruh Iyliafiqah mandi lah cepat skit takyah nak jimat air. Haha. *baling pasu dekat Anis* -.-. Aku teringat bila Iylia kata nanti Anis takde dah takdapat nak buat bunyi makan T^T. Sedih lah gini. Pastu aku cakap kat Iylia, nanti Iylia pun busy juga tinggal fiqa dengan atyn T^T. Sedih tau. Tapi tapi Iylia bila tak busy Iylia ada. Alhamdulillah hiks. Seronok sangat tau. Siapa yang tak seronok bila berkumpul dengan sahabat fillah sendiri kann hee ><.

Iylia ni seorang motivator untuk aku, Anis, dan Fatin. Iylia punya kata-kata sering menyuntik semangat kami. Kadang-kadang ilmu agama yang aku ada kemusykilan aku akan tanya Iylia, Anis atau Fatin. Kadangkala kami akan tanya sesama sendiri.

 Iylia ni suka pakai shawl takpun syria. Wuuu. Dia pandai buat style wuu. Masa detims dengan dia ritu aku ushaa dia pakai shawl haha. Aku ni ne reti pakai shawl pebenda semua tu. Pakai kadang-kadang je. Iylia ni masa aku jumpa dia kan wuu dia dengan Nor Syahidah Zulkarnain ni memalu je. Tapi diorang comel *jerit*. First time kami detims bersebab, kami uruskan event untuk MADS KUALA LUMPUR. Ingat lagi masa pergi KLCC haha. Ida jalan dengan Kak Ziqah / Cik Ka. Aku jalan dengan Iylia. Hiks. Pastu sesama perah idea nak buat event MADS KUALA LUMPUR cemana. Alhamdulillah memasing sumbang idea yang sangat bernas hiks. 

Pastu kami gerak pergi Jalan Tar KL. Aku cakap kat Iylia, Iylia beli tudung untuk Anis Hanisah nak tak? Iylia pilih fiqa bayar. Maksudnya tu hadiah dari kita dua lah -^.^- . Tapi before beli tudung tu kan kan kami gerak pergi bangunan MaraKesh jumpa dengan Kak Azza Elite dan Kak Yatt Hamzah. Tapi Kak Yatt takde. Kami just past program kami tu dekat kakak/adik Kak Yatt. Then jumpa Kak Azza Elite. Hee before nak jumpa tu kan aku,Iylia,Ida dengan Kak Ziqa memalu -.-. Then aku dengan Iylia masuk jelah jumpa kak Azza. Ida dengan Kak Ziqa pun menyusul juga. Aku cakap tentang program tu hiks. Alhamdulillah Kak Azza suka dengar and siap tangkap gambar dengan kami. Wuu terharu kami.


Ida, aku, Kak Azza, Iylia dan Kak Ziqa.

Iylia ni banyak tolong aku masa MADSKL 28/12/13 haritu. Hurm boleh patah kaki kalau dia takde haha. Tapi masa 28/12 tu dia tak dapat datang. Huuu. Takdapat nak detims. Cedih tauu. Tapi tapi insyaAllah nanti nak detims dengan Fatin and Iylia. Hikss. Tunggu Fiqa tau korang? Kita detims sesama ea. InsyaAllah Biidznillah ;).

Ukhuwwah bila berlandaskanNya hati terasa tenang, kerana persahabatan ni InsyaAllah hingga ke JannahNya kelak.
Sayang awak Iylia Farhana Binti Azmi. Nanti bila fiqa takde jangan lupa tarik fiqa sekali tauu. Sebab kitakan Sahabat Fillah Abadan Abada. Allahumma Aamiin.




**********************************************************************************


NUR FATIN


Salam Alayk.

Wassup bro sis. Hai hai. Konichiwa.

Nur Fatin my beloved Kak Ngah wuuu poyo je :p. Kenapa si fatin ni kak ngah aku? Hurm fatin ni dia tua dah haha. Dia lahir bulan 4. Hurm ok im still baby,adik comel,adik nakal eh kbai haha.

Nur Fatin ni kan dia selalu ada dengan aku sampai tang jodoh lol. Haha. Ngadanya T^T. Tampo jugak haha. Tapi aku suka share memacam dengan dia sebab dia ni jenis yang dengooo je aku ceghita. Pastu tak lokek dengan pendapat. Yeap, dia ni pun salah sorang motivator aku juga. Hee. Terharu adik dapat kakak-kakak macam korang :p. Atyn ni mcm kartun sikit tapi dia still comel hee. Dia pernah nyanyikan aku lagu tapi aku p gelakkan dia. Ish sampainya hati aku haha. Maaf ya atyn. Fiqa gurau jee :p. Jangan ambik hati ya sayang. Atyn ni aku pernah terserempak dengan dia. Almaklumlah dulu dia stay ampang pastu dia pindah penang. Tapi tapi atyn dah janji nak balik ampang keluar detims dengan iylia. Wuu sonoknya. K fiqa tunggu atyn tau.

Aku dengan atyn ni suka gaduh. Atyn masukkan aku dalam group Dhiyaul Islam situ lah medan peperangan kami selain share ilmu hiks. Sambil mengshare ilmu sambil tu kita kenalah menghangatkan suasana ya dak :p. Ekcelli kitorang suka gaduh kat situ pastu ramai yang jeles tengok kami gaduh lagi2 Suha,Mira,Syida,Jannah,Adik afiqah and lelain. Wuu jeles sangat tengok kami sawit sawit gaduh kat situ. Kitorang digelar taiko xD. Takde sapa nak masuk campur bila kami gaduh hiks. Bila atyn takde aku rasa sunyi orang lain ajak gaduh aku tak layan pun hihi sebab dah terbiasa gaduh dengan atyn. Kami gaduh manja je nede gaduh besar.

Bila kami kat group Dhiyaul Islam. Kami jadi cemni. Wuu semorang sporting. Kadang-kadang diorang turut serta juga kami gaduh :p.

Dhiyaul Islam yang sentiasa ceria dengan gelagat ahli-ahli comel dalam ni hiks
Atyn ni dia jenis yang suka melukis. Hurm sama ah macam aku hihi. Lagi-lagi kitorang class yang ada aliran seni hee. Aku,Atyn dengan Iylia ambil subject elektif Seni punya. Anis budak Sains stream >.>. Nak tengok Atyn lukis? Hum ni aku tunjuk deh hihi. 





Okay, ni semua hasil karya Atyn. Iylia punya aku takda T^T. Yang aku punya pula.


 
Nah hihi. Yang lain takmo kasi T^T.

Atyn ni kan bila dia down dia moody tu aku rasa nak pukul pakai hammer je. Aku tak suka tengok orang moody lagi-lagi sahabat sendiri. Tapi bila Atyn bagi nasihat. Nasihat dia sangat-sangat berguna. Bila dia beri nasihatkan dia jadi seorang yang sangat matang. Hiks. Aku suka bila dia bagi nasihat dan aku pun praktikkan juga ^^. Lagi satu aku dengan Atyn ni teringin sangat-sangat nak jadi Lawyer. Cita-cita sama deh, tapi dia ada lagi satu cita-cita yang dia nak jadi cikgu. Takpalah. Doakan yang terbaik untuk kami semua :).

InsyaAllah sayangku :')


 Terharu. Syukran sayang :'). AIF ;)

Wuu ahaha. Rindu kita eh Atyn :p










Sayang korang. Wo Ai Ni Abadan Abada.
   
Ukhuwwah Fillah Abadan Abada InsyaAllah Hatta Jannah. 

Lots Of Love Kesayangan A I F A.





Siapa kacau diorang nanti aku backhand seko seko kang -.-.

K. Salam Alayk ya sahabah. Habislah bebelan tentang AIFA.
Sayang IyliAnis FiqAtyn :).
  Sahabat selamanya. InsyaAllah hingga ke syurga kelak.

Allahumma Aamiin.







Post a Comment